Filtoy Kiters

Tweelijners
It is currently Fri Sep 10, 2010 7:05 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kitelines aanschaffen
PostPosted: Tue Jul 27, 2010 9:06 pm 
gebeten
gebeten

Ik zou eigenlijk mijn lijnenset willen uitbreidenom wat meer te kunnen aanpassen aan de omstandigheden. Nu zie ik bij Vlieger-Op dat ze lijnen van Vector hebben. Gezien de set die ik al heb (2x20 m rood) ben ik vrij tevreden van dit merk. Iemand tips? Ik zou zelf een set willen van 25m en 30m (en misschien ook 40m)

Op de site zie ik ook dat er grote prijsverschillen zijn tussen de verschillende kleuren (red, magenta, blue). Is dit door de behandeling van de lijnen? En waarin zit het verschil?

Tot slot: in welke verhouding van gewicht moet ik kijken? Ik zie 80 - 90 kilo...vandara de vraag.

Merci namens de newbie! :-)

Profile  

Post subject: Re: Kitelines aanschaffen
PostPosted: Tue Jul 27, 2010 10:23 pm 
Site Admin
Site Admin

Nils is de man die op de hoogte blijft van al wat reilt en zeilt in de online winkels en fabrikanten.
Schrijf hem eens een PM, dan heb je het snelst een antwoord.

Ondertussen al deze bemerkingen:
- hoe langer je lijnen, hoe groter je bewegingsvrijheid. Bij lijnen van 20m is de grond altijd sneller dichterbij dan je denkt!
- wedstrijdpiloten opteren voor minstens 24m, eerder 30m
- hoe meer wind, hoe langer de lijnen, dan helpt het gewicht en de windweerstand van de lijnen om de kite te vertragen
- treksterkte: van indoor lijnen (15kg) tot 5bft vented vliegeren (90Kg). Het meeste zal je toch met 30 en 60 Kg vliegen, met een persoonlijke voorkeur voor 1 van beide (dat zal de ervaring je leren)
- zelf heb ik ook een setje van 40m, dan lijkt je kite wel in het volgende dorp te hangen en de lijnen hangen altijd door. Maar toch, bij zeer harde wind haal ik die set altijd boven :-)

Over naar Nils!

Profile  

PostPosted: Tue Jul 27, 2010 10:44 pm 
Addict
Addict

Blauw kleur raaaad ik af... da zie je nie azoo goed bij een blaauuwe lucht... :-))

Profile  

PostPosted: Wed Jul 28, 2010 3:28 pm 
Addict
Addict

Over naar mij dus...

Met het oog op de komst van je Deepspace zou ik een setje van 22-25m/40kg en een setje van 30m/68kg aanraden.
Meer heb je zeker niet nodig voor het komende jaar.
40m is veel te lang voor iemand die begint te trickvliegeren. Je hebt als beginner namelijk de visuele en fysieke connectie nodig met je vlieger om de tricks onder de knie te krijgen.

Die vector-lijnen zou ik links laten liggen als het om trickvliegeren gaat. Deze zijn zeker te doen om te powerkiten (heb zelf nog maar een nieuw setje gekocht hiervoor). Maar om te tricken zit er teveel rek op.
De kleuren duiden trouwens op de breeksterkte.

Climax lijntjes zijn prima om te tricken, maar Laserpro is nog altijd heer en meester volgens mij.
Zelf verkoop ik ook Laserpro lijnensetjes, afgewerkt naar wens. Ik zal je straks wel een PBtje sturen met een aantal prijzen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]